کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

کانون فرهنگی تبلیغی نیلوفرانه

پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطی مبلغان جوان

اقتدا کند و به رکوع امام نرسد

امام، خامنه ای : می تواند نیت فرادی کند یا صبر کند تا امام برای رکعت بعد برخیزد (۱) و آن را رکعت اول نماز خود حساب کند. ولی اگر برخاستن امام به قدری طول بکشد که نگویند این شخص نماز جماعت می خواند، باید نیت فرادی نماید. 

سیستانی: مخیّر است نماز را فرادی تمام کند یا این که همراه امام به قصد قربت مطلقه به سجده رود و بعد در حال ایستادن تکبیر را به قصد اعم ّ از تکبیره الإحرام و ذکر مطلق تجدید کرده، نماز را به جماعت بخواند یا برای رسیدن به رکعت بعد نماز را قطع کند.

وحید : باید با امام به سجده برود و رکعت بعد امام را رکعت اوّل خود قرار دهد ، و بنابر احتیاط واجب بعد از متابعت امام بایستد ، و تکبیر را به قصد قربت مطلقه ـ اعمّ از تکبیرة الاحرام و ذکر ـ بگوید.

مکارم : اگر به رکوع امام نرسد نمازش را بطور فرادی تمام کند و بنابر احتیاط واجب اعاده نماید، همچنین اگر شک کند به رکوع امام رسیده یا نه

زنجانی : بنا بر احتیاط باید نماز را به صورت فرادی تمام کند.

صافی، گلپایگانی : بنا بر احتیاط واجب باید بایستد تا امام برای رکعت بعد برخیزد.

مظاهری: باید نماز را فرادی تمام کند ولی می تواند نماز را بشکند و رکعت بعد اقتدا کند.

فاضل : مى تواند نیّت فرادى کند یا صبر کند تاامام براى رکعت بعد برخیزد و آن را رکعت اوّل نماز خود حساب کند. ولى اگر برخاستنامام به قدرى طول بکشد که نگویند این شخص نماز جماعت مى خواند، باید نیّت فرادىنماید.

خوئی ، تبریزی : بنا بر احتیاط واجب باید قصد فرادی بنماید.

بهجت : می تواند نیّت فرادی کند یا می تواند صبر کند تا در رکعت بعد، به امام ملحق شود؛ و در صورت ملحق شدن، تکبیر دیگر لازم نیست.

1





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.